Nyt medlem .. Interesseret i mere viden om GR Research open baffel servo sub

0 Members and 1 Guest are viewing this topic. Read 1165 times.

PeterThingholmDK

• Jr. Member
Hej, en lille introduktion af mig. Jeg er lige fyldt 60 år, og har haft interesse for hi-fi i snart 50 år. Jeg bor i Danmark,, hvilket ikke altid er nogen fordel, hvis man vil købe hi-fi ude i den store verden.
Jeg vil meget gerne snart bestille 2 stk GR Research Triple Threat kit, men vil gerne første høre om hvilke erfaringer der haves ang. alle basenheder frem, eller en modsat rettet .. hvad er bedst / hvilken forskel opleves ? Da No Rez vil blive lidt dyrt til Danmark i fragt + told/moms, har jeg tænkt på tynd bitumen + tyk filt i stedet for .. er det en dårlig ide ?
Da jeg også selv vil bygge kabineterne ( igen, fordi forsendelse + told/moms vil gøre flat pack meget dyre ) har jeg tænkt på om kabinetterne er de mest optimale, eller om der vil være fordele i at lave dem større, da jeg har rimeligt med plads ?
Jeg glæder mig til at læse om andres erfarringer, for det kribler i fingrene for at komme igang med projektet.

FullRangeMan

• Facilitator
  • To whom more was given more will be required.
    • Never go to a psychiatrist, adopt a straycat or dog. On the street they live only two years average.
Hej, en lille introduktion af mig. Jeg er lige fyldt 60 år, og har haft interesse for hi-fi i snart 50 år. Jeg bor i Danmark,, hvilket ikke altid er nogen fordel, hvis man vil købe hi-fi ude i den store verden.
Jeg vil meget gerne snart bestille 2 stk GR Research Triple Threat kit, men vil gerne første høre om hvilke erfaringer der haves ang. alle basenheder frem, eller en modsat rettet .. hvad er bedst / hvilken forskel opleves ? Da No Rez vil blive lidt dyrt til Danmark i fragt + told/moms, har jeg tænkt på tynd bitumen + tyk filt i stedet for .. er det en dårlig ide ?
Da jeg også selv vil bygge kabineterne ( igen, fordi forsendelse + told/moms vil gøre flat pack meget dyre ) har jeg tænkt på om kabinetterne er de mest optimale, eller om der vil være fordele i at lave dem større, da jeg har rimeligt med plads ?
Jeg glæder mig til at læse om andres erfarringer, for det kribler i fingrene for at komme igang med projektet.
https://translate.google.com/?hl=pt-BR&tab=wT&sl=auto&tl=pt&op=translate
« Last Edit: 11 Aug 2024, 10:42 pm by FullRangeMan »

newzooreview

"Hello, a little introduction about myself. I just turned 60 years old and have been interested in hi-fi for almost 50 years. I live in Denmark, which is not always an advantage if you want to buy hi-fi from around the world. I would very much like to order 2 GR Research Triple Threat kits soon, but I would first like to hear about any experiences regarding all the bass units facing forward, or the opposite direction... what is best / what difference is experienced?

Since No Rez will be a bit expensive to ship to Denmark with freight + customs/VAT, I have considered using thin bitumen + thick felt instead... is that a bad idea? Since I also want to build the cabinets myself (again, because shipping + customs/VAT would make flat packs very expensive), I have been thinking about whether the cabinets are the most optimal or if there would be advantages in making them larger, as I have quite a bit of space? I look forward to reading about others' experiences, as I'm itching to get started with the project."

newzooreview

"Peter, using Google translate or perplexity.ai to translate posts to English will likely be most effective for the forum because posts are in English, and that is the common language for everyone here. For perplexity.ai you can say "Translate Danish to English: [paste your text] or vice versa."

"Peter, at bruge Google Translate eller perplexity.ai til at oversætte indlæg til engelsk vil sandsynligvis være mest effektivt for forummet, fordi indlæggene er på engelsk, og det er det fælles sprog for alle her. For perplexity.ai kan du sige 'Oversæt dansk til engelsk: [indsæt din tekst] eller omvendt.'"

https://www.perplexity.ai/

https://translate.google.com/

newzooreview

Also, hopefully, someone can move this to the GR Research circle since it will get plenty of help if visible there.

"Forhåbentlig kan nogen også flytte dette til GR Research-kredsen, da det vil få masser af hjælp, hvis det er synligt der."

FullRangeMan

• Facilitator
  • To whom more was given more will be required.
    • Never go to a psychiatrist, adopt a straycat or dog. On the street they live only two years average.
Also, hopefully, someone can move this to the GR Research circle since it will get plenty of help if visible there.

"Forhåbentlig kan nogen også flytte dette til GR Research-kredsen, da det vil få masser af hjælp, hvis det er synligt der."
I received orders to dont move topics anymore.

newzooreview

Understood.

Peter, here's a link to the GR Research circle where you can post your question:

Peter, her er et link til GR Research-cirklen, hvor du kan stille dit spørgsmål:

https://www.audiocircle.com/index.php?board=16.0

With help from online translation to post in English and read the responses, I hope you find useful information here.

Med hjælp fra online oversættelse til at skrive på engelsk og læse svarene, håber jeg, at du finder nyttige oplysninger her.

ThePriest

• Jr. Member
  • 101010 = 2A
Hi Peter,
Glad to hear about your interest in the Triple Threat since visiting me in Jyllinge :D
As you know, I decided against NoRez due to shipping costs to Denmark.
There are other ways of reducing side wall vibrations, which is as important as lowering the air speed at the sides of the cavity.

You are always welcome to contact me for advice or inspiration.

Regards,

The Priest

ArthurDent

• Full Member
  • Don't Panic / Mostly Harmless
Greetings & Velkommen to AC Peter   :thumb: