Mini Build with my Granddaughter

0 Members and 1 Guest are viewing this topic. Read 3267 times.

JCarney

  • Full Member
  • Posts: 477
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #40 on: 25 Sep 2021, 10:49 pm »
So Danny helped me work out a xover issue I created. :duh: I have a health issue that decided to get angry, add in the xover issue, and we have a delay in the build.

Danny:
More to come and Thanks again.

dflee:
I remember that thread, and it did influence this build.

Keep posted for more pics soon.

JCarney
« Last Edit: 26 Sep 2021, 01:05 am by JCarney »

JCarney

  • Full Member
  • Posts: 477
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #41 on: 26 Sep 2021, 07:18 pm »
As promised, more pics of the build. I assembled one cabinet to work out any kinks since I have not done anything like this in awhile so the second cabinet would go smoothly, and it did. Notice in the last pic her hammin it up. :lol:

JCarney
















Peter J

  • Full Member
  • Posts: 1686
  • Hmmmm
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #42 on: 27 Sep 2021, 03:15 am »
Doesn’t everybody Kiai when they’re tightening clamps?

Tyson

Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #43 on: 27 Sep 2021, 03:37 am »
Very cute!

JCarney

  • Full Member
  • Posts: 477
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #44 on: 27 Sep 2021, 01:12 pm »
Doesn’t everybody Kiai when they’re tightening clamps?

 :lol: :lol: :lol:

Too funny Peter. I think I hurt myself laughing. :D

Thank You Tyson, she is my Baby-Girl.

JCarney

JCarney

  • Full Member
  • Posts: 477
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #45 on: 27 Sep 2021, 09:12 pm »
Unclamping of one box, and sanding of the same box today. Not pictured clamping top and bottom of second cabinet. Boxes are done and almost ready to finish. WooHoo!

JCarney









JCarney

  • Full Member
  • Posts: 477
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #46 on: 1 Oct 2021, 10:08 pm »
I did the final sanding and primer prepping today so when I see my Granddaughter next, we can get right to priming. We still need to go pick a base coat for her to create her master piece upon. I did a round over on all the edges and she likes it a lot. She was present for the routing of the second box. I did one alone again to work out any bugs first. I found nice anti skid footers at Ace so these guys will stay in place.

JCarney





JCarney

  • Full Member
  • Posts: 477
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #47 on: 4 Oct 2021, 09:46 pm »
Primed the cabinets today. One bonus shot of my Grandson.

JCarney











hawkeyejw

Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #48 on: 5 Oct 2021, 10:57 am »
Such great memories you guys are making. Looks like you will need another project in a few years to do with the grandson!

JCarney

  • Full Member
  • Posts: 477
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #49 on: 5 Oct 2021, 03:35 pm »
hawkeye:
Yep, he's on deck. We'll see what his interests are and go from there I guess. Like most little boys, he likes toy cars and trucks and running around being silly, and eating.  :lol:

We sanded the first coat of primer this morning and applied a second coat which will be lightly sanded before the finish coats. No pics this morning cuz Pompa(me), was being a lazy butt. :roll:

JCarney

JCarney

  • Full Member
  • Posts: 477
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #50 on: 6 Oct 2021, 12:40 am »
First finish coat applied and drying.

JCarney














Hobbsmeerkat

  • Industry Participant
  • Posts: 1543
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #51 on: 6 Oct 2021, 01:33 am »
Those look like they're turning out great!

JCarney

  • Full Member
  • Posts: 477
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #52 on: 6 Oct 2021, 01:10 pm »
Thanks Hobbs. She is excited to get on to decorating the boxes. Looks like we have a little rain forecast today, so we will have to move inside for the second finish coat. She is enjoying the process, and now the part she has been waiting for most is almost here.  :D

JCarney

RonP

  • Jr. Member
  • Posts: 267
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #53 on: 6 Oct 2021, 01:31 pm »
Hey before you know it, JCarney, the two of you will have a list of waiting customers.. "When's my build gonna be done?"
 :icon_lol: :icon_lol:

Peter J

  • Full Member
  • Posts: 1686
  • Hmmmm
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #54 on: 6 Oct 2021, 01:55 pm »
Given the last photo, perhaps she should consider being a spokeswoman for USG.

I can see the ads now. "My grandkids love drywall finishing with Easy Sand".

Thanks for the progress photos, JCarney.

JCarney

  • Full Member
  • Posts: 477
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #55 on: 6 Oct 2021, 02:46 pm »
Hey before you know it, JCarney, the two of you will have a list of waiting customers.. "When's my build gonna be done?"
 :icon_lol: :icon_lol:

Ok, the funny is flowing this morning. This is fun. Thanks Ron, but I don't wanna work. :lol:


Given the last photo, perhaps she should consider being a spokeswoman for USG.

I can see the ads now. "My grandkids love drywall finishing with Easy Sand".

Thanks for the progress photos, JCarney.

Dude, yer killin me here! :lol: :lol:

Update now that I've stopped laughing. Light sanding, second finish coat. Tomorrow we will start the decorating.

JCarney









JCarney

  • Full Member
  • Posts: 477
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #56 on: 9 Oct 2021, 02:04 pm »
My Granddaughter has been busy the last couple of days so we have not had a chance to decorate the boxes yet. I got antsy and populated the boxes and hooked em up for some burn in time.

JCarney




Tyson

Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #57 on: 9 Oct 2021, 04:17 pm »
How do they sound?

JCarney

  • Full Member
  • Posts: 477
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #58 on: 9 Oct 2021, 04:58 pm »
Listening while puttering so far with a just a couple minutes after hook up of listening more to make sure they both sounded the same and I didn't goof again. :lol: Those couple of tracks sounded pretty good considering they had been playing only a few minutes. I think the upper end and midrange is already a bit better than the Kef Q350 I have. The lower end is a little off right now, but not horrible, but that is to be expected this early on. It is being powered by an Aiyima A07 currently with an iphone 6s connected with a mini aux cable as the source.

JCarney

Killian Smith

  • Industry Participant
  • Posts: 76
Re: Mini Build with my Granddaughter
« Reply #59 on: 9 Oct 2021, 05:47 pm »
Seeing our flatpacks used to make childhood memories is incredible. Thanks!